Відповіді на подібні питання повинні давати спеціальні дослідні центри та інститути, які займаються збором статистики по даному питанню і проводять самостійні дослідження споживчих характеристик освітлювальних приладів. Тільки де їх взяти? Немає їх у нас. Тому свої висновки ми робимо виходячи з міркувань авторитетних гаражних завсідників, які не завжди виявляються вірними. У цій статті ми хочемо запропонувати вам аргументи на користь тих чи інших автомобільних освітлювальних приладів, а висновки ви зробите самі.

А в чому питання?

Велика частина теперішнього автомобільного парку використовує автолампи галогенні або ксенонові. Лампи автомобільні на основі світлодіодів тільки починають завойовувати своє місце серед автомобільної оптики. Галогенові лампи підкуповують автолюбителя простотою конструкції і відносно низькою ціною. Однак їх дешевизна неспроста названа нами відносної. Адже при такій трясці, як на наших дорогах, їх доводиться міняти дуже часто, що зводить нанівець перевагу дешевизни. До того ж, якість освітлення «галогенок» настільки недостатнє, що варіантів їх використання зовсім небагато:

  • в якості протитуманних фар для ширококутного освітлення;
  • в якості дальнього світла, багато хто воліє їх через теплого кольору, добре працює в дощ і сніг;
  • в якості додаткового освітлення на джипи.

Ксенон ще утримує деякі позиції

У порівнянні з галогенними, ксенонові лампи перевершують їх, практично, по всіх параметрах. У будь-яку погоду вони забезпечують більш комфортне і ефективне освітлення. Вони мають реально більш тривалий термін служби і тому є набагато економічніше «галогенок». Але, немає лиха без добра, як і добра - без худа. Ксенонові лампи для установки вимагають фар спеціальної конструкції. Встановити їх замість галогенних ламп досить проблематично. Крім лампи, в фару необхідно якимось чином прилаштувати:

блок розжарювання;
лінзи (якщо їх Ви встановлюєте);


Ксенонові лампи виконують свої функції тільки в чистому вигляді. При найменшому попаданні бруду, світло сильно розсіюється і сліпить зустрічних водіїв.

Світлодіодні автолампи - перше місце хіт-парадів

Власне, з цього можна було б почати статтю і закінчити. Адже ми прекрасно розуміємо, що якщо провідні автомобільні корпорації стали встановлювати свеодіодние лампи на свої авто, то це і є найкращий варіант на сьогоднішній день.

Світловий потік у таких ламп доходить до 6000 люменів, проти 5000 у ксенонових ламп, при триразової економії електроенергії. Наступна перевага, це простота конструкції: світлодіодна лампа ставиться на місце галогенною без будь-яких проблем. При цьому її світловий потік розподіляється дуже рівно і не сліпить водіїв зустрічних машин.

 

Цікаве питання про термін служби таких ламп. Зараз вважається, що термін служби автомобільних світлодіодних ламп близько 5000 годин, що вже непогано в порівнянні з 3000 у ксенонових. Але ми всі знаємо, що світлодіоди працюють по 50000 годин. Мабуть, справа в тому, що розташування в фарі не дозволяє створити оптимальний радіатор для діода і перегрів скорочує термін служби. У будь-якому випадку, не доводиться сумніватися, що найближчим часом ця проблема буде вирішена і термін служби збільшиться до космічних 50000 годин. Прогрес не стоїть на місці і вже можна знайти пропозиції світлодіодних ламп з цоколем Н4 по 500 гривень за пару яка відслужила вже 45000 годин. Якщо включати таку лампу по 8 годин на день, то її вистачить на 15 років.

Як замінити галоген на LED

В першу чергу необхідно пам'ятати про те, що не можна перевантажувати електричні ланцюги, що подають живлення на лампи. Звідси випливає, що нова лампа не повинна мати потужність більшу, ніж замінна лампа. По-друге, простежте за відповідністю цоколя, встановленого в фарі і на лампі.

Що стосується колірної температури, то тут справа смаку. Але ми радимо вибирати LEDи з колірною температурою близькою до галогенних ламп (3000К). Це може бути автосвет в діапазоні 3700К - 5000К. Чим менше число, тим колір ближче до жовтого, і лампа краще працює в дощ і туман.

DRL - останній писк автомоди

Поява яскравих діодних стрічок дозволило забезпечити автомобілі денними ходовими вогнями. У порівнянні з їздою «на підфарниках», ДГЗ мають вагомі переваги:

  • найкраща видимість в денному потоці машин;
  • економія енергії;
  • довговічність.

 

Такими пристроями стали обладнати автомобілі після того, як загострилося питання про безпеку руху. Тепер автомобілі, випущені з заводу з такими пристроями, не можуть відключати їх в денний час. Автомобілі більш ранніх строків випуску, що не мають таких пристроїв, включають в денний час ближнє світло. Необхідно відзначити, що світлодіоди набагато помітніше, ніж ближнє світло в світлий час доби.

З усього перерахованого вище випливає висновок про те, що всі види освітлення в автомобілі, безумовно, мають тенденцію до переходу на світлодіодні пристрої. Саме це ми рекомендуємо зробити і вам.